Dersin Adı | Sağlık Kurumlarında Muhasebe ve Maliyet Hesaplaması |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDS 201 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin aması isletme faaliyetlerinde ve isletme stratejilerinin olusturulmasında Muhasebe\nSistemi nin rolünü ve diger isletme islevleriyle etkilesimlerini açıklayarak , Saglık Kurumlarında muhasebe ve maliyet hesaplarının önemi ve isleyisi hakkında bilgi vermektir |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilerimize; genel muhasebe kavramı, temel maliyet kavramları, maliyet analizi amaçları ve aşamaları, hastalık gider türleri; maliyet analizi amaçları ve aşamaları, hastalık maliyet yaklaşımları, hastalık maliyet analiz yöntemleri , hastalık maliyet metadolojisinin belirlenmesi, maliyet-hacim-kar analizi, karar verme sürecinde stratejik maliyet yaklaşımları konuları aktarılacaktır. Ders içerikleri örnek uygulamalar ve ödevler ile desteklenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bir İşletme Faaliyeti Olarak Muhasebe Kavramı Temel Maliyet Kavramları | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 19-33 |
2 | Tekdüzen Maliyet Muhasebesi Sistemi ve Maliyet Hesapları Maliyet Analiz Amaçları Maliyet Analiz Aşamaları Gider Türleri | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 33-56 |
3 | Maliyet Hesaplama Yöntemleri Maliyet Hesaplama Örnek Uygulamaları | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 57-81 |
4 | Sağlık Sektöründe Maliyet Analizi Amaçları ve Aşamaları Sağlık Hizmetlerinde Maliyet Belirleme Örnek Uygulamaları | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 85-102 |
5 | Hastalık Maliyeti Çalışmalarının Amacı ve Uygulamaları Hastalık Gider Türleri Ödev: Kamu ve Özel Hastanelerde Hastalık Gider Türlerinin Karşılaştırılması | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 144-164 |
6 | Hastalık Maliyet Yaklaşımları Hastalık Maliyet Analiz Yöntemleri İskonto Duyarlılık Analizi | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 164-171 |
7 | Maliyetlerin Kullanımı Teknikleri Hastalık Maliyet Metadolojisinin Belirlenmesi | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 171-181 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maliyet KullanımıTekniklleri İle İlgili Örnek Uygulamalar | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 181-196 |
10 | Karar Verme Sürecinde Stratejik Maliyet Yaklaşımları | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 199-203 |
11 | Maliyet-Hacim-Kar Analizi | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 204-218 |
12 | Maliyet Bilgilerinin Fiyatlandırma Kararlarında Kullanılması : Fiyatlandırma Yöntemleri | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 218-225 |
13 | Maliyet Bilgilerinin Yeni Bir Hizmet Sunumunda, Dış Kaynak Kullanımında, Yatırım Kararlarında Kullanılması Ödev: Maliyet Bilgilerinin Dış Kaynak Kullanımı kararına Etkisi | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 225-228 |
14 | Maliyet Bilgilerinin TİG Maliyetlemesinde Kullanılması | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 229 |
15 | Dönemin Degerlendirilmesi | Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
16 | Final |
Ders Kitabı | Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Açıköğretim Fakültesi Ders Yayınları Genel Muhasebe 1 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder | |||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest